Portugalia dzień 5 (piątek)

Dzień rozpoczęliśmy od szkolenia,  które przeprowadził nauczyciel informatyki  Ricardo Gomes. Wyjaśnił nam czym jest opowiadanie cyfrowe oraz  pokazał jak je stworzyć.  Zapoznał nas z aplikacją, która przyczyni się do podniesienia  poziomu nauczania w naszych szkołach.  W kolejnej części dnia  tworzyliśmy  w grupach opowiadania cyfrowe korzystając z materiałów, które zebraliśmy  poprzedniego dnia.  Później uczestniczyliśmy w zajęciach praktycznych prowadzonych przez nauczycielkę  Constanca Sarmento, która zapoznała nas z  aplikacją ClassDojo i pokazała  jak ta aplikacja może uatrakcyjnić lekcje. Nagrywaliśmy filmiki, robiliśmy zdjęcia tego dnia aby ułożyć  opowiadanie, które weźmie udział w konkursie dnia kolejnego.  Po południu udaliśmy się na najpiękniejszą z plaż  Matosihos i chodziliśmy po burzliwych falach. Temperatura wody jest zależna od Oceanu Atlantyckiego, w związku z czym była ona zaskakująco zimna  nawet w środku maja. Zwiedziliśmy miasteczko Matosinhos, które słynie ze świeżych ryb, zawdzięczanym dzięki jego ogromnej flocie rybackiej, a w samym mieście znajduje się wiele świetnych restauracji rybnych.

Po pobycie na plaży udaliśmy się do Ogrodu i Muzeum Serralves, znajdującego się również w  Porto. Spędziliśmy kilka godzin  w Muzeum Sztuki Współczesnej  i podziwialiśmy przepiękny  18 hektarowy ogród, urozmaicony jeziorkami, urzekający swoim pięknem o każdej porze roku. Spacerując  alejkami mijaliśmy kwitnące kamelie, unikatowe gatunki róż, strzyżone żywopłoty i ambrowce. Zwiedziliśmy dawną rezydencję hrabiego Conde de Vizela, wokół  której skupiają się owe ogrody.  Podziwialiśmy wystawę Joan Miró  jedenego  z najpopularniejszych twórców XX.

Widzieliśmy prace twórcy wyrażające jego uwielbienie do malowania wielkoskalowych przedstawień, wynikających z zainteresowania motywem nieograniczoności powierzchni ściennych. Dowiedzieliśmy się, że ściana była dla malarza  punktem startowym do tworzenia obrazów a  niekonwencjonalne materiały takie jak płyty pilśniowe, piasek  czy papier ścierny były ulubionymi materiałami twórcy.  Dzień zakończyliśmy spotkaniem w szkole na którym dokonaliśmy ewaluacji podsumowania naszej pracy.

« 1 z 2 »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *